Eerste 2weken stage en meer - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Evelien Lemmens - WaarBenJij.nu Eerste 2weken stage en meer - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Evelien Lemmens - WaarBenJij.nu

Eerste 2weken stage en meer

Blijf op de hoogte en volg Evelien

16 Februari 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vandaag is alweer de 3de zaterdag in Kuala Lumpur. De tijd gaat snel tot nu toe. Afgelopen heb ik maar 3 dagen hoeven werken in verband met Chinees Nieuwjaar dat hier nogal uitgebreid gevierd wordt, zelfs vanavond is er nog vuurwerk om 2013 in te luiden.

Allereerst stage. Stage is op dit moment nog een beetje saai, al zijn de collega's erg leuk. Ze hebben helaas nog niet zoveel te doen voor mij. Ik kan elke dag reminders sturen naar klanten en hotel voor eventuele tours en ransfers. Verder heb ik 1 Nederlandse klant mogen benaderen. De klant had best veel klachten en was enorm moeilijk aan het doen. Ik ben er een dag mee bezig geweest en alles was s avonds om 10uur geregeld. Verder moet ik elke morgen om 6.15 opstaan wat me redelijk zwaar valt. Ik ben niet zo goed in op tijd opstaan en ben misschien aan het denken om het een half uur uit te stellen. Mijn huis genoot vindt het leuk denk om als eerste op het werk te zijn we zijn er namelijk altijd om 7.45 als we om 8.30 moeten beginnen. Dus ik denk dat ik binnenkort een bus later ga nemen. De tijd waarin ik niks te doen heb kan ik gelukkig veel onderzoek doen voor mijn opdrachten voor school. Ook mag ik elke marketing vergadering mee om te leren over wat er om gaat in het bedrijf, wat ik erg leuk en interessant vind.

Het lange weekend heb ik goed besteed. Het bedrijf heeft er voor gezorgd dat ik op 2 van hun tours kon. Daarom heb ik op zaterdag de country city tour gedaan. Ik moest om half 10 ergens aanwezig zijn en dat was nog even goed zoeken. Na 2x vragen en 3x verkeerd te hebben gelopen heb ik het dan toch gevonden. Allereerst gingen we naar een fabriek waar ze veel van ijzer maken het is eigenlijk 10min lopen van mijn huis vandaan maar dat wist ik niet haha. Daarna zijn we naar een baitc shop geweest waar ze kleding zelf maken. Het is traditionele Maleisische kleding. Na dat te hebben gezien zijn we naar de batu caves gegaan. Dat zijn tempels in de grotten. Daar heb ik ook apen gezien en ben nog naar de reptielen grot gegaan. Er waren 4 andere toeristen die dag, allemaal van australie en erg aardig. Die middag en de dag erna hebben we niet zoveel gedaan. Op maandag zouden we naar de stad meleka gaan. ze houden ons dezelfde plaats gegeven om te verzamelen. Uiteindelijk bleek dat dit alleen de verzamel plaats was op zaterdag. Dus daar een uur gezeten en uiteindelijk geen bus gezien. Vervolgens geregeld dat we dinsdag konden gaan. Dinsdag is eigenlijk geen goede dag om te gaan. Het is het einde van het lange weekend en iedereen komt terug naar huis(kuala lumpur).. De dag in melaka was er leuk. Nederlandse geschiedenis gehad aangezien Nederlanders daar voor meer dan 100 jaar gezeten hebben. China town gezien, het stadshuis en jonker street. De nederlandse invloed is nog steeds goed te zien. Helaas hebben we op de terug weg zo'n 30km file gehad en er 3.5uur over gedaan om terug te komen.. De avond afgesloten met mac donalds, je betaalt hier maar €1.60 voor een medium menu.. Daarna maar weer op tijd naar bed voor een nieuwe dag stage.

Nu dan andere dingen. Het enige wat ik tot nu toe haat hier zijn de muggen. Ik dacht dat ze ze niet hadden in Kuala Lumpur omdat ik de eerste week nergens last van heb gehad. En toen op de 1 op andere dag had ik ineens 10 muggenbulten. Dus daarna toch maar Deet gesmeerd en de dag erna weer 10 erbij.. Echt om gek van te worden. Gelukkig had ik ook zalf meegenomen voor als ik gebeten zou worden.. Nu hebben we in de supermarkt een spray gehaald om de muggen te doden, daar sprayen we mijn kamer elke dag mee. Ik heb ook eindelijk mini flesjes wijn gevonden. Aangezien mijn huisgenoot niet drinkt ben ik blij dat ik toch kleine flesjes gevonden heb. Verder ben ik deze week naar de sportschool geweest en ik heb een personal trainer gekregen. Dat is beter dan gewoon een beetje gaan rennen. Ik heb wat gedronken met hem op vrijdagavond en vandaag ben ik de hele dag met hem op pad geweest. Aangezien hij een eigen auto heeft zijn we redelijk ver ten zuiden van Kuala Lumpur gegaan. We hebben gelunched bij een plaats waar veel buitenlanders komen, hebben mini golf gedaan in een enorm winkelcentrum en hebben nog ijs gegeten in het centrum van kuala lumpur naast het park. Al met al een erg gezellig dagje:)! Morgen ga ik dan aan school werken en dan is ook dit weekend weer over. Volgende week ben ik van plan een wekeendje weg te gaan. Ik moet nog even een vliegticket regelen alleen haha.

Ik laat snel weer van me horen!
Liefs

  • 17 Februari 2013 - 12:28

    Rianne Rijken:

    Hallo Evelien,

    Heb je reisverslag gelezen, hartstikke leuk! Hopelijk wordt je niet meer zo gestoken door die rotmuggen.
    Is dit altijd zo erg of ligt het aan "t seizoen?
    Gisteren ben ik met Jeske en Marloes naar Delft en DenHaag geweest. We hadden goedkope treinkaartjes via Kruidvat. Delft was een leuk stadje met veel mooie oude huizen. In Den Haag zijn we naar het Binnenhof gelopen en wat rond gekeken en daarna de stad in gegaan.
    Er was nog veel in de uitverkoop en ons Jeske heeft een heel leuke plaid gekocht ( ik dan ) voor haar verjaardag,was afgeprijsd van €100 naar €30.00 . Scheelt veel ,toch!
    Heb je foto,s gezien op facebook ,was heel indrukwekkend.
    Co en ik gaan direct nog naar oma, en ik heb begrepen dat Marloes nog gaat skypen met je.
    Evelien, het allerbeste daar en tot de volgende keer!

    Groetjes Co-Rianne en natuurlijk ook van Janick en Angela.
    Houdoe!!!

  • 19 Februari 2013 - 12:33

    Gea:

    Hoi Evelien, wat leuk om dit te lezen je zou er jaloers van worden en volgens mij heb jij daar een heerlijk leventje (op de muggen na dan). Net daar en nu al weer een weekendje weg het kan niet op. Wel hopen we dat jou stagewerk ook wat leuker wordt.
    Hier gaat alles zijn gangetje, we zijn bezig met de verhuizing van dochter Barbara. en we hebben ook een ski vakantie geboekt van 9 t/m 16 maart gaan we met mijn zoon en kleindochter naar oostenrijk.
    Daar hebben wij heel veel zin in (wordt mijn eerste ski vakantie, zonder skieen hoor, ga daar wandelen en sleetje rijden met Anna) ha ha . maar wel leuk toch. Wij kijken weer uit na jou volgende verslag.
    Liefs van ons Frank en Gea

  • 25 Februari 2013 - 19:05

    Familie Holterman Uit Markelo:

    Hallo Evelien,

    Leuk om je verhalen te lezen. Volgens ons heb je het daar ontzettend naar je zin ( uitgezonderd de muggen). Geweldig dat je dit allemaal mag mee maken, en beleven. Zoveel indrukken, zoveel te zien........wat waanzinnig allemaal. Wij wensen jou nog een hele fijne tijd daar, en blijven genieten van alle mooie dingen die op je pad komen.

    Liefs,
    Anja & Dinant,
    Bjorn, Sven en Elles, Sterre
    Holterman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 4945

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 13 Juli 2013

Stage Kuala Lumpur

Landen bezocht: