Stress stress en een geweldig weekendje Kuching - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Evelien Lemmens - WaarBenJij.nu Stress stress en een geweldig weekendje Kuching - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Evelien Lemmens - WaarBenJij.nu

Stress stress en een geweldig weekendje Kuching

Blijf op de hoogte en volg Evelien

27 Februari 2013 | Maleisië, Kuching

Afgelopen weekend was het eerste weekendje weg gepland. De reis ging naar Kuching wat op Borneo ligt(het andere eiland van maleisie). In Kuching loopt Jennifer stage en Esther in Kota Kinabalu. Op vrijdagavond moest ik om 2040 het vliegtuig naar Kuching hebben. Het vliegveld ligt hier iets meer dan een uur vandaan en ik wilde redelijk optijd zijn omdat ik nog moest inchecken. Gelukkig werd ik naar het vliegveld gebracht en kwam ik daar optijd aan. Eerst nog wat gedronken en toen op weg naar de Incheck bali. Alleen de rij die ze hadden vermeld was gesloten. Dus naar de incheck counter om te vragen waar ik dan moest inchecken. Andere rij vermeld, maar ook die was gesloten. Toen ben ik maar in de rij gaan staan van de klanten service, wat enorm lang duurde... Het was intussen een uur voor het vliegtuig vertrok en ik had dus al ingecheckt moeten zijn.. Gelukkig deden ze niet moeilijk en kon ik gelijk door de douane en bijna meteen boarden. Uiteindelijk bleek dat ik gewoon via een computerscherm kon inchecken met mijn boekingsnummer.. Stress voor niks dus..

Rond half 11 kwam ik aan in Kuching, Esther zou 10min later aankomen dan ik. Esther had helaas vertraging waardoor ik iets langer moest wachten dan gedacht. Samen hebben we de taxi naar ons hostel genomen, naar de supermarkt geweest en nog even bij gekletst. De volgende morgen moesten we vroeg op vanwege een tour die we geboekt hadden. We gingen naar Bako National Park. Eerst een half uur met de bus toen nog zon 45min met de boot. Daarna kwamen we in de jungle aan en het eerste wat we zagen waren de probiscus apen, apen die alleen op borneo voor komen. Vervolgens hebben we ons lunchpakket ingeleverd, omdat andere aap soorten die jatten en hebben we nog even muggen bescherming gekocht voordat we de jungle in zijn gegaan. We hebben ongeveer 1.5uur gelopen in de jungle met een pauze bij het strand. Het water is helaas nog niet schoon omdat het nog niet het einde is van de moesson dus zwemmen zat er helaas niet in. Terug gekeerd van de tocht hebben we lunch gehad. Daarna zouden we nog even accommodaties bekijken voor Jennifer haar werk en daarna naar huis. Ik had me schoenen in tussen al verwisseld naar mijn slippers. Toen bleek dat we toch nog de jungle in gingen. En niets vermoedend stond ik opeens nog geen meter van een schorpioen vandaan, op mijn slippertjes.. De gidsen gingen de schorpioen een beetje plagen met een stok. Ik wilde het liefste eigenlijk meteen gaan haha. Uiteindelijk zijn we met de boot terug gegaan. Een erg leuke bootreis aangezien we de golven mee hadden leek het net of we aan het surfen waren. Die avond hebben we gegeten langs de rivier en vervolgens zijn we gaan stappen in Kuching. Erg veel nachtclubs en erg leuk om te stappen. De volgende morgen was het weer vroeg.. We hadden gepland om s ochtends in de stad rond te lopen en s middags naar het strand te gaan. helaas toen we wakker werden was het enorm bewolkt. We zijn de stad in gegaan, maar alles bleek dicht te zijn op zondag. Toen maar wat gaan drinken in een restaurantje en vervolgens gewacht op Jennifer. S middags zijn we alsnog naar het strand gegaan, maar ook dat was niet een groot succes. Ten eerste hadden we de shuttle bus gemist waardoor we een taxi moesten nemen en ten tweede na een uur werd het vloed en was er geen strand meer over.. De rest van de middag hebben we aan het zwembad gelegen en we hadden de shuttle bus van 17.15 terug. Ik had een afspraak om 18.15 met de taxi om naar het vliegveld te gaan en het was 45min rijden. Uiteindelijk kwam ik om 18.10 terug in het hostel. Stress opnieuw natuurlijk. Maar dit keer was ik al ingecheckt en was ik weer ruim optijd. Nog wat gegeten op het vliegveld en toen lang gewacht vanwege vertraging. Uiteindelijk rond 12uur snachts thuis gekomen. Maar het weekendje was erg gezellig. En super leuk om weer eens Nederlanders te hebben gezien.

Nu is het aftellen tot volgende week vrijdag. Dan ga ik een weekendje naar Thailand & Myanmar:)!

Liefs

  • 27 Februari 2013 - 13:04

    Stevie:

    Ha Evelien!

    Super gaaf om dit te lezen zeg! En wat tof dat je naar Thailand gaat! Waar ga je heen? Ik ben van augustus tot oktober in Thailand geweest voor stage.

    Geniet ervan!

  • 27 Februari 2013 - 15:22

    Annemie Jacobs:

    heyEvelien, je wordt een echte globetrotter! Leuk verslag

  • 27 Februari 2013 - 17:55

    Jeske:

    Leuk die uitstapjes nichtje! Ben jaloers op je! Verder je stage een beetje naar je zin??
    X

  • 27 Februari 2013 - 18:45

    Selma:

    hee evelien!
    super leuk al je verslagen! en nog veel plezier in Maleisie:)
    xx

  • 27 Februari 2013 - 20:32

    Tess:

    Wow Eefje, grote plannen! Super leuk om allemaal te lezen Xxx

  • 01 Maart 2013 - 18:23

    Gea:

    Hoi Evelien,geweldig om te lezen.......leuk dat het allemaal kan. Maar hoe gaat het met je stage? Is dat net zo leuk als de weekendjes weg? Hier is alles oke, morgen wordt de 2de kleindochter al weer 1 jaar en vandaag gehoord dat ze alleen loopt . Geniet maar van alles..... en we wachten weer op je volgende verslag.
    Liefs van ons Frank en Gea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 4954

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 13 Juli 2013

Stage Kuala Lumpur

Landen bezocht: