Weekendje Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Evelien Lemmens - WaarBenJij.nu Weekendje Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Evelien Lemmens - WaarBenJij.nu

Weekendje Bali

Blijf op de hoogte en volg Evelien

04 Juni 2013 | Indonesië, Kuta

Afgelopen vrijdag, 31 Mei was het alweer tijd voor het laatste weekendje weg. De tijd begint nu echt op te schieten en het is bijna niet voor te stellen om over een aantal weekjes weer terug in nederland te zijn (nog iets minder dan 6 weken)..

Afgelopen weekend ben ik naar Bali gereisd. Helaas is een weekend eigenlijk veel te kort om 2x 3uur in het vliegtuig te zitten maarja het was en erg gezellig en mijn visa moest verlengt worden dus moest sowieso naar het buitenland..

Laten we maar beginnen bij vrijdag avond. Ik moest vrijdag gewoon werken tot half 6 en mijn bedrijf had geregeld dat ik om 17.45 voor het kantoor opgehaald werd. Ik al in de stress want mijn vlucht was om half 9 en het is zeker een uur rijden + mijn bedrijf zit IN het centrum van Kuala Lumpur dus kun je op vrijdag rond dit tijdstip file verwachten natuurlijk.. Verder had ik vrijdag al niet zo'n geluk om maar een voorbeeld te noemen: toen ik met de lift naar beneden ging om 5 over half 6 was de lift dus blijven hangen op de 4de verdieping.. Okee dit gebeurt wel vaker, maar moest dat nu net als ik om kwart voor 6 ergens moet zijn? toen ging de lift weer terug om hoog.. helemaal naar de 25ste verdieping.. duurde uiteindelijk dus even voordat ik beneden was. Gelukkig was de auto optijd en stond die al klaar. Maar 20min file gehad en dus ook optijd op het vliegveld aangekomen. Inchecken hoefde niet (online gedaan) bagage had ik niet dus kon nog even wat drinken en toen door de douane heen. Uiteindelijk nog een half uur vertraging ook en toen rond 12uur aangekomen in Bali. Met het busje van het vliegtuig naar de main arrival hal gebracht en toen visa gekocht en met de taxi richting pascalle gegaan.. Als echte meiden die we zijn gekletst tot half 4 en toen maar gaan slapen.. Wekker stond om half 8 omdat we om 8uur op tour moesten.. Pascalle heeft gelukkig een scooter en dus waren we snel op haar kantoor:). Daar stond een busje te wachten die ons eerst naar de thee/koffie plantage heeft gebracht. Konden we thee en koffie proeven. Vervolgens gingen we op een rand van een vulkaan brunchen en toen reden we door naar onze fietsen, want ja we gingen een mountain bike tour doen door bali.. De mountainbike tour was erg mooi, gefietst door dorpjes, rijstvelden en langs tempels. Al kon ik het niet echt fietsen noemen, na 1x trappen kon je de rest van de rit voornamelijk je remmen ingedrukt houden. bergopwaarts was niet te doen, kon zelfs de tourguide niet dus dat hebben we maar gelopen. Verder was het voornamelijk genieten van het uitzicht. Na de tour gingen we lunchen en vervolgens werden we terug gebracht. We hadden nog redelijk wat tijd over toen we terug kwamen dus zijn we een uurtje naar het strand gegaan, vervolgens gedoucht en een dvdtje gekeken(dat was echt iets te lang geleden) en daarna lekker uit gaan eten. Daarna met de scooter naar Kuta gereden om in te drinken bij een guest house voor australieers met wodka redbull voor iets meer dan een euro.. daarna zijn we een paar clubs afgegaan met nog een ander meisje van de nhtv en een vriendinnetje van haar, was erg gezellig. De volgende dag hebben we goed uitgeslapen en hadden we een strand dagje op de planning staan. Toen we op het strand kwamen, zagen we de donkere wolken al hangen. En ja hoor rond 2 uur ging het dan ook regenen. Toen hebben we geluncht aan het strand en OMG ze verkochten gewoon bitterballen en kroketten haha ben wel een beetje jaloers, al heb ik ze niet op. Vervolgens naar een klein shopping centrumpje geweest en daarna nog 1 drankje gedaan voordat het voor mij tijd was om terug te gaan naar het vliegveld.. Eenmaal achter de douane was de gate nummer nog niet bekend tot 40min voor het vliegtuig vertrok.. enorm onhandig. Eenmaal in kuala lumpur ben ik weer toegelaten tot Maleisie en stond er iemand klaar om me weer thuis te brengen. Al met al een zeer geslaagd weekend:)!

Tijdens stage is niet veel veranderd. heb nu drukke dagen want het is hoogseizoen voor het Midden Oosten. Dat betekent dat ik de laatste 3 weken ook op zaterdag moeten werken.. Maar halve dagen gelukkig, maar alsnog het wekkertje om 6.30 :(..

Gelukkig is het bijna tijd voor vakantie en ben ik over 39daagjes weer in Nederland. Maar eerst nog even stage afmaken en genieten van 3 weken vakantie.

Liefs

  • 04 Juni 2013 - 13:56

    Jeske:

    toch lekker ff een weekendje weg hoor:) hier in NL gaat EIN-DE-LIJk de zon schijnen! ik vertrek zelf as maandag op vakantie, dus alvast voor jou en Marloes een hele fijne vakantie nog gewenst en tot over een paar weekjes in NL!

    xxx

  • 04 Juni 2013 - 22:05

    Annemie Jacobs:

    hey Evelien, leuk om weer "bijgepraat" te worden, het begint nu idd op te schieten. Toch weer erg ondernemend geweesr afgelopen weekend. Lijkt me ook wel leuk, Bali.
    We missen de warmte wel hoor.
    Als je de komende weken hard moet werken dan vliegt de tijd!
    Tot mails, groetjes van Ome Cees

  • 10 Juni 2013 - 17:42

    Gea:

    Hallo Evelien,
    Fijn dat je zo geniet . Voor straks een fijne vakantie samen met Marloes Liefs van ons xxx Frank en Gea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 4941

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 13 Juli 2013

Stage Kuala Lumpur

Landen bezocht: