Weekendje Thailand & meer - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Evelien Lemmens - WaarBenJij.nu Weekendje Thailand & meer - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Evelien Lemmens - WaarBenJij.nu

Weekendje Thailand & meer

Blijf op de hoogte en volg Evelien

23 Maart 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het is intussen al bijna een maand geleden dat ik voor het laatst iets voor jullie geschreven heb. De tijd gaat erg snel hier, kan bijna niet geloven dat ik al bijna 2maanden weg ben. Ik zal beginnen bij mijn laatste weekendje weg.

Op vrijdag 8 maart had ik een dag vrij van stage. We(Emily, Lin en ik) gingen namelijk een weekendje Thailand en vliegtuigen vlogen maar 1x per dag in de morgen, ja 6.55 maar liefst. Dus vertrokken we om 4.15 bij ons thuis aangezien het wel een ruim uurtje is naar het vliegveld. Op het vliegveld, veel te vroeg hebben we een ontbijt gegeten en vervolgens het vliegtuig ingestapt naar Chiang Mai, in het noorden van Thailand. Toen we op het vliegveld aankwamen 8.40 (uur tijdverschil met Maleisie en 6uur met nederland) werden we meteen opgehaald en kregen we een city tour. City tour was best interessant en ze hadden denk wel meer dan 100 tempels in 1 stad. Na de city tour werden we naar ons hotel gebracht en hadden we tijd om te lunchen. De suite die we hadden was redelijk groot en we hadden uitzicht over heel de stad. In een restaurantje dichtbij het hotel hebben we gelunched en vervolgens gingen we smiddags naar allemaal kleine fabriekjes in de stad, waar je enorm veel souveniers kon kopen, waar Lin en Emily vooral enorm veel interesse in hadden. Toen we terug kwamen bij het hotel wilde we gaan zwemmen. Bij het zwembad aangekomen toch maar besloten niet te zwemmen aangezien het water veel te koud was. Lin en ik zijn wel in slaap gevallen bij het zwembad haha. Daarna even omgekleed en vervolgens naar de night market die enorm groot was en bij ons om de hoek. Gegeten op de night market, sticky rice met mango en kokosmelk, super lekker. Daarna hebben we nog een echt thai massage gedaan van een uur en vervolgens met lin een wijntje gedronken op het terras. Daarna hebben we besloten om terug te gaan aangezien we de volgende morgen om 7uur voor het hotel klaar moesten staan. Een reis van ruim 2uur bracht ons naar de White Temple, echt super mooi om te zien vooral in de zon, vervolgens gingen we door naar de long neck villages (vrouwen die gouden ringen om hun nek dragen) en naar de golden triangle(grens met myanmar en laos) Met de boot overgestoken naar laos en vervolgens met het busje naar myanmar waar we de stad bezocht hebben en toen wachtte ons een 4uur durende terug reis. Om 9uur savonds kwamen we weer terug in het hotel, weer een massage gedaan nu een oil massage en daarna hebben lin en ik nog een cocktail gedronken. Alles sloot om 12uur dus toen zijn we ook maar terug gegaan. De volgende morgen weer vroeg op om terug in het vliegtuig te stappen naar Kuala Lumpur. We hadden onze boarding passes al dus wilde gewoon door lopen, maar omdat het een internationale vlucht was moesten we een stempel hebben. Dus moesten we in de rij gaan staan waar al die mensen met koffers ook stonden. Nou om 8.45 eindelijk de stempel en om 8.50 zou de gate sluiten.Gelukkig toen we boven kwamen begonnen ze net met boarden. Al met al veilig terug gekomen in Kuala Lumpur.

Stage dan. Ik heb ondertussen al 7weken stage erop zitten. Op stage is helaas nog steeds niet veel te doen. Ik heb soms mensen die bellen op het werk en die probeer ik dan te helpen. Op het nederlandse nummer heeft nog niemand gebeld en verder stuur ik elke dag reminders voor tours en transfers naar de hotels. Vorige week vrijdag zijn we naar de Matta fair geweest, wat een soort vakantiebeurs is, maar heeeel anders dan in nederland. Hier delen ze alleen maar aanbiedingen uit die alleen op die fair gelden. Ze promoten niet echt de plaats of regio maar het is alleen maar verkopen verkopen verkopen. Wij enorm veel folders verzameld. En nu is het dus de bedoeling te kijken wat ons bedrijf verkoopt en andere en zo misschien nieuwe producten of tours of hotels toe te kunnen voegen. Alleen is dat een hele klus met heel veel flyers dus denk dat ik daar komende week wel even mee bezig ben. Verder is het nog 2 weken op deze afdeling (customer service) en dan ga ik naar MICE waar ik waarschijnlijk meer kan doen.

In de overige weekenden vermaak ik me ook prima. Gister naar een concert geweest hier, recht voor de twin towers. Wel raar dat ze nergens drinken verkochten terwijl het mega warm was. De VETSTE boyband van Maleisie gezien, al kende ik dus echt geen 1 liedje maar het was gekkenhuis en zeiknat geregend door een enorme regenbui. Maar al met al was de avond geslaagd. En gelukkig wordt het hier niet kouder dan 23 graden na een regenbui. Verder door de week ga ik redelijk vaak 2/3x per week naar de sportschool en probeer af en toe gtst terug te kijken. Helaas is het internet best sloom dus kijk alleen de shorties haha. Ik denk dat ik wel weer genoeg verteld heb voorlopig:)! Laat snel weer iets van me horen!

Liefs

  • 25 Maart 2013 - 12:30

    Gea:

    Hoi evelien,
    Wat een leuk verhaal weer om te lezen, jij geniet daar met volle teugen. Ik hoop dat je andere stage plek meer uitdaging voor je heeft. Hier gaat alle goed alleen heel koud in Nederland
    Liefs van ons Frank en Gea

  • 26 Maart 2013 - 16:15

    Marlies Lemmens:

    Hoi Evelien,

    Wat leuk weer een berichtje van je te lezen en wat heb je al veel gezien.
    Wel afzien daar: veel reizen, lekker eten en dan ook nog van die heerlijke massages.
    Zelfs van die stage steek je nog wel iets op.
    Jij redt het wel daar.
    Ben benieuwd naar je volgende avonturen.

    Groetjes marlies.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 4940

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 13 Juli 2013

Stage Kuala Lumpur

Landen bezocht: