Eerste paar dagen in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Evelien Lemmens - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Evelien Lemmens - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen in Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg Evelien

04 Februari 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ik zal mijn verhaal beginnen waar de reis begon.. Op schiphol. Ik had bijna 25KG in mijn koffer waardoor ik dus in de rij moest staan om dacht ik 25euro te betalen, want op de site staat 12euro per kilo extra. Nou zei die mevrouw dat ik 100euro moest betalen of 2kg eruit moest halen.. Dus ik proberen om het laatste te doen en uiteindelijk op 23.1KG uitgekomen waardoor ik alsnog mee mocht naar Kuala Lumpur.

De vlucht was erg relaxt en ik zat langs een enorm leuk meisje dat voor 8maanden naar Jakarta ging. Op het vliegveld in Kuala Lumpur werd ik afgezet bij het appartement. Mijn huisgenoot stond te wachten op mij al had ik niet een vrouw van 65 verwacht.. maarja. Het appartement is leuk:) Het is een huisje met 3slaapkamers en 2 badkamers verder is er gewoon een keuken en gezamelijke huiskamer.

Op zaterdag morgen rond half 7 zijn we naar de markt gegaan. Speciaal zo vroeg omdat het anders te warm zou worden. Rond 11uur zijn we richting China Town gegaan zodat ik ook dat al had gezien. Het centrum van Kuala Liumpur hebben we nog niet gehad maar dat ligt naast me werk dus is ook niet nodig. Zaterdagavond ben ik naar de sportschool gegaan en daarna heb ik nog wat tv gekeken. Ze hebben hier best wat dezelfde programma's dus ook dat is prima.

Zondag heb ik niet zoveel gedaan, het was dan ook niet zo'n super weer. Hier is het weer trouwens het fijnst als het net geregend heeft. Dan is het lekker koel en kun je toch zo naar buiten lopen.

Vandaag was de eerste dag op kantoor. De mensen zijn erg aardig. Een chinees bedrijf kwam om ons bedrijf te bedanken voor het afgelopen jaar dat schijnt normaal te zijn rond chinees nieuwjaar. Alleen met stokjes eten lukte me nog niet dus kreeg ik een vork haha. Het bedrijf heeft alles goed geregeld voor mij en tot nu toe is het allemaal prima.

Ik zal jullie de komende tijd up to date houden nu ik ook internet heb ik het appartement:)! Wat trouwens ook nog bewoond wordt door een 30jarige Chinese dokter die hier voor een jaar is.. Zij zal 1April naar huis vertrekken, dus ik heb nog even gezelschap:)!

Liefs

  • 04 Februari 2013 - 18:05

    Jeske:

    Klinkt goed zo als eerste kennismaking:) en nu de sportschool al bezocht?! Goed bezig hoor:)
    Succes met je eerste weekje! Xxx

  • 04 Februari 2013 - 18:36

    André En Thera:

    Heey Evelien,
    Leuk om iets van je te horen, we blijven je belevenissen zeker volgen!
    succes xx

  • 05 Februari 2013 - 18:30

    Annemie Jacobs:

    hoy Evelien,
    Leuk om je verhaal te lezen,
    Nu ik dit schrijf heb jij er weer een werkdag op zitten.
    Hier in Nederland is het koud, er wordt vannacht weer sneeuw verwacht!
    Met carnaval voor de deur niet zo prettig.
    Kun jij eens kijken of er geen appartementjes of iets te huur is in K L waar wij kunnen bivakkeren voor 3 weken? We kijken hier ook, maar misschien dat jij iets kunt vinden evt bij jouw in de buurt. We willen dan vandaar uit trips maken, ook met je vader en moeder en anne. We moeten er dus met 5 pers kunnen slapen.
    Houd ons op de hoogte van je doen en laten!
    Dikke kus, ook van Ome Cees

  • 05 Februari 2013 - 18:38

    Anne:

    Super leuk wat van je te horen zus, we whatsappen snel!

    Veel liefs

  • 05 Februari 2013 - 19:04

    Paula Vera:

    hoi Evelien,

    Wat leuk om zo al weer iets van jou zelf te horen! ik had van jullie mam al het verhaal gehoord,
    dus eigenlijk wist ik het al. Ik heb al veel aan jouw gedacht.
    Morgen al weer woensdag en ben je al weer een kleine week weg dat gaat toch eigenlijk best snel!
    Fijn om te lezen dat alles tot nu toe goed is geregeld en inmiddels heb jij je eerste werkdagen er al op zitten. nou succes morgen weer en tot schrijfs maar weer!
    Je krijgt natuurlijk ook de groeten van Marcel Anouk en Kristel Doei Doei

  • 09 Februari 2013 - 12:48

    Gea Jacobs:

    Hallo Evelien, wat fijn dat alles goed gegaan is met de reis en dat je een leuk appartement hebt .
    Ja de bewoners een moeder figuur??? en een een van 30 jaar een aparte combinatie zou ik zeggen ,maar misschien door verschillende leeftijden helpen ze jou daar wel op weg denk ik. Nu ik dit schrijf ben je al meer dan een week van huis en heb je dus al weer een week stage gelopen bij het nieuwe bedrijf. Is het leuk daar ? en kan je aan alles wennen? de culuur enz ? We horen het van jou en veel succes daar groetjes ook van ome Frank .Liefs Gea

  • 14 Februari 2013 - 19:24

    Marlies Lemmens:

    Hoi Evelien,
    Wat fijn een berichtje van je te lezen, je bent ondertussen al weer twee weken in Maleisie en je stage is al begonnen, begint het al wat te wennen daar.
    Zo te lezen zijn je eerste indrukken goed, en 65 is nou ook weer niet zo oud, wie weet leert zij je met stokjes eten.
    Geniet van het lokale leventje daar en tot de volgende keer.
    Groetjes Marlies xxx

  • 17 Februari 2013 - 01:54

    Vincent Anker:

    Veel plezier en succes daar in de hete zon!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Actief sinds 28 Jan. 2013
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 4936

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 13 Juli 2013

Stage Kuala Lumpur

Landen bezocht: